آموزش خرید هدایای تبلیغاتی, نکات سفارش هدایای سازمانی, نوشته های هدایای مناسبتی

مرجع خرید هدایای سازمانی یلدا ویژه شرکت ها (10 پیشنهاد برتر خرید)

هدایای سازمانی یلدا
5
(1)

فلش تبلیغاتی فلزی کد F-D53

موجود

137,500 تومان235,400 تومان

فلش مموری فلزی کد F-D36

موجود

130,500 تومان228,500 تومان

سررسید ارگانایزر کلاسوری کد S-P441

موجود

قیمت اصلی 412,500 تومان بود.قیمت فعلی 392,000 تومان است.

سررسید رقعی کتان کد S-K4/9

موجود

قیمت اصلی 130,000 تومان بود.قیمت فعلی 124,000 تومان است.

تقویم رومیزی مدرن برش دار کد TA-IR31109

موجود

قیمت اصلی 48,000 تومان بود.قیمت فعلی 47,000 تومان است.

تقویم رومیزی 56 برگی کد TA-IR31101

موجود

قیمت اصلی 104,500 تومان بود.قیمت فعلی 99,000 تومان است.

سررسید وزیری 1403 جلد چرم قهوه ای کد S-A021

اتمام موجودی

حتما بخوانید :
10 پیشنهاد برای هدایای تبلیغاتی خاص
136,500 تومان

هدیه سازمانی یلدا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شب یلدا یک شب خاص در فرهنگ ایرانی و آریایی است. یک شب عزیز و دوست داشتنی که حداقل برای من همیشه بزرگ است. هدایای سازمانی یلدا باید مناسب هدیه دادن برای کارمندان باشد.

اولین نکته در مورد هدیه دادن در مراسم یلدا که باید آن را در نظر داشت این است که به چه کسی و در چه رابطه ای میخواهد اهدا شود؟ واضح است که هدیه یلدا عروس که خانواده داماد میخواهند به اون هدیه دهند با هدیه یلدایی که یک سازمان به کارمندان خود میخواهد هدیه دهد متفاوت است.

در مساله هدیه یلدا نه تنها رسمی و غیر رسمی بودن یک مساله است که حتی محیط و نوع ارتباط نیز دارای اهمیت است. 

از این رو در ابتدا اجازه بدهید که با شب یلدا آشنا شویم.

شب یلدا یا اصطلاحا شب چله چیست؟

شب یلدا که نام دیگر آن شب چله(چله برگرفته از 40 روز اول زمستان را چله بزرگ می نامند و 20 روز پایانی آن را چله کوچک می نامند.) است. یکی از کهن ترین جشن های ایرانی است که در کتاب های کهن چون شاهنامه حضرت فردوسی نیز از آن یاد شده است و جشن زمستانی ما ایرانیان است. بلندترین شب سال است.

کلمه ی یلدا ریشه ای سریانی دارد. در فرهنگ لغات این­گونه تعریف شده: آخرين شب پاييز در نيم‌كره شمالي و بلندترين شب سال (مقارن ميلاد عيسی)”. در واقع یلدا شبی است بلند است اما پر امید، شبی به استقبال خورشید، نور و روشنایی است. در فرهنگ باستانی ما، یلدا به زادروز خورشید و آغاز انقلاب زمستانی می­رسد. جشنی برای تمامی مردم حتی برای کشاورزان و دامداران، این زمان، زمانی مناسب و پربار و برکت برای این گروه از مردم بوده است.

30 آذر ماه را شب یلدا می نامند. در این روز به رسم سنت ایرانی اقوام خانواده به خانه بزرگتر ها می روند و به شب نشینی میپردازند. رسم است در این شب آجیل و تنقلات، هندوانه و انار خورده شود.

فال حافظ و شاهنامه خوانی از مراسمات این شب است.

آیا در شب یلدا امسال با وجود ویروس کرونا میتوانیم به خانه پدربزرگ و مادربزرگ ها برویم؟

هر کدام از ما بدون تردید به یاد داریم که هرساله به خانه پدربزرگ ها و مادربزرگها می رفتیم و به صحبت و شب نشینی میپرداختیم. خوراکی ها و آجیل های خوشمزه که مادربزرگمان برایمان تهیه کرده بود را به یاد داریم.

اما امسال سال متفاوتی است. کرونا همه چیزمان را بهم ریخته و ما باید این ویروس را با هم شکست دهیم. در این میان افراد سالمند از خطرات بیشتری برخوردار هستند و باید از این سرمایه های ارزشمند مراقبت ویژه ای داشته باشیم. سخت است امسال و در این شرایط ویروس کرونا نباید به خانه بزرگترها برویم و امسال را باید استثنا داشت.

بهتر است این نکته را فراموش نکنیم که اگر امسال سخت است که خانه بزرگترها نرویم پس در نظر داشته باشیم بسیاری از هموطنان ما به خاطر از دست دادن پدربزرگ و مادربزرگ هایشان برای ویروس کرونا دیگر نمیتوانند آنها را ببینند.

چرا هدیه دادن در یلدا مناسب است؟

هدیه دادن و هدیه گرفتن بخشی از اصول روابط بین انسانها در جوامع است که نشان دهنده اهمیت و ارزش افراد برای یکدیگر است. این کار عملی است که پیوند بین انسان­ها با هر نوع ارتباط اعم از روابط خانوادگی، دوستانه و کاری را رنگ و بویی دیگر می­بخشد. هدیه دادن بنا به گیرنده آن گاهی با دلیل و گاهی بی دلیل صورت می­گیرد. اما گرفتن آن همیشه احساسی خوش به افراد می­دهد که بعضا تا مدتهایی مدید در یاد و خاطره آنها باقی می­ماند و چه بهتر که در مناسبتی خاص همچون شب یلدا باشد.

هدایای تبلیغاتی یلدا نیز دارای اثر مثبت در روابط ها است. هدایای تبلیغاتی یلدا را معمولا هدایای سازمانی یلدا نیز مینامند.

رنگ اصلی و تم هدیه یلدا چیست؟

در ایران باستان رنگ قرمز نمادی از نور و گرمای خورشید بوده است. در چیدمان سفره رنگینی که در شب یلدا برپا می­شود میوه هایی همچون انار، سیب سرخ و هندوانه قرار داده می­شود. از این سو به نظر می­آید رنگ قرمز، رنگ شب یلدا شده است. رنگی که گرمابخش روزهای سرد زمستان است.

چرا سازمانها باید در شب یلدا هدیه بدهند ؟

هر سازمان با هدفی خاص تاسیس می­شود که مهم­ترین آنها منافع اقتصادی و سوددهی است. در مقابل پرسنل هر سازمان سرمایه ­های اصلی آن سازمان و عامل سوددهی و موفقیت آن هستند. موضوع و بحث انگیزش در سازمان­ها از جمله رفتارهایی است که هر مدیر موفق و یا مدیری که علاقه­ مند به بازدهی بیشتر عملکرد از سوی پرسنل خود را دارد محسوب می­شود. شناخت و قدردانی درسازمانها توسط مدیران، باعث تقویت روحیه، ترغیب به عملکردی مطلوب­تر، ایجاد روحیه انگیزشی و حس ارزشمندی حضور پرسنل را به آنها القا می­کند. هدایای سازمانی یلدا یکی از بهترین بهانه ها و یا فرصت در این زمینه است. این هدیه هم نشانی از سازمان شماست و هم می بایست کاربردی باشد. 

یالطبع وقتی از هر فردی قدردانی صورت پذیرد دچار خرسندی بیشتر شده و تاثیری شگرف در راندمان کاری سازمان خواهد داشت. چنین مناسبت­هایی فرصتی خوب برای ایجاد این شرایط و تولید انگیزه بیشتر است.

هدیه مناسب شب یلدا برای سازمان ها چیست؟

چند هدیه مناسب شب یلدا برای سازمان ها میتواند موثر باشد در ادامه بیان میشود:

1- هدیه خوراکی مناسب برای هدیه دادن در شب یلدا

1-1- میوه خشک:

به دلیل تنوع در طعم و مزه، رعایت پروتکل های بهداشت، حمل و نقل آسان تر و امکان نگهداری طولانی تر پیشنهادی لذیذ محسوب می شود.

میوه های خشک را میشود در بسته بندی های زیبایی قرارداد و آن را هدیه نمود.

2-1- آجیل مخصوص شب یلدا:

آجیل از دیرباز از خوراکی های لذیذ ایرانیان بوده است در سفره هفت سین در سفره شب یلدا و گاهی به منظور ادای نذورات.

هر کدام از این آجیل ها شامل آیتم های متفاوتی است و گاهی شهر به شهر یا خانه به خانه نیز فرق دارد.

به عنوان مثال آجیل عید نوروز هم به صورت چهار مغز و هم با پوست عرضه می شود. شور یا شیرین.

آجیل سفره شب یلدا نیز در ابتدا فقط پسته، بادام، فندق و گردو بوده است. برخی به آن باسلوق ، انجیر خشک، برگه زردآلو،برگه آلو، کشمش و گاهی میوه خشک نیز اضافه می کنند. این اقلام ها کاملا متغیر است. اما در کل آجیل شب یلدا به صورت یک آجیل شیرین سرو می شود.

3-1- شیرینی خشک:

شیرینی هم در سفره شب یلدا همانند سفره هفت سین، از خوراکی های ثابت است. این شیرینی می تواند در هر شهر، شیرینی مربوط به همان شهر باشد مثلا در شهر قزوین نان چایی، در یزد حاجی بادام، در کرمان نان پر،  در ایلام  کله کنجی، رنگینک در جنوب کشور و شیرینی لندو در سیستان و بلوچستان. شهر تبریز خود به تنهایی شیرینی های بسیار متنوعی دارد مانند باقلوای تبریز، نوقا، لوز، راحت الحلقوم و شیرینی رشته ختایی.

حتما بخوانید :
هدیه سازمانی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

از شیرینی هایی که به طور معمول استفاده می شود می توان شیرینی گردویی، نارگیلی، کشمشی، زنجبیلی، مارمالادی یا آلمانی، زبان، شکری، ساق عروس، نخودچی و …. را نام برد. همچنین شیرینی های کوچکی که به شکل میوه های کوچک است که توت نامیده می شود در شکل های برشی از هندوانه یا انار نیز تهیه می شود.

در سالهای اخیر قنادی ها اقدام به تهیه کیک هایی به شکل میوه های رایج شب یلدا کرده اند که طرفدار بسیار زیادی دارد.

4-1- شکلات، شکلات های سفارشی

تاریخچه شکلات به سالیان بسیار دور برمیگردد. به زمان پیش از میلاد مسیح، حدود 4000 سال پیش.

آزتک ها(یکی از تمدن های سرخ پوستی مکزیک) باور داشتند دانه کاکائو هدیه ای است خدایان آنها، خدای خرد. ارزش این دانه برای آنها آن قدر زیاد بود که به عنوان ابزار تجارت بین خود از آن استفاده می کردند. نخستین گیاه از کاکائو در آمریکای لاتین کنونی و در جایی به نام اُلمِک که از تمدن های باستانی بود یافت شد، در واقع اولین جایی که کاکائو به شکلات تبدیل گشت.

دانه های درخت کاکائو مزه بسیار تلخی دارد و برای تبدیل شدن به خوراکی لذیذ می بایست تخمیر شود. بعد از تخمیر ، دانه ها خشک، تمیز و بوداده شده هستند.

کلمه شکلات از ریشه اسپانیایی به همین نام نشات گرفته است که به ریشه های باستانی برمیگردد. اسپانیا اولین کشور اروپایی است که شکلات به آن وارد شد اما بین اینکه اولین بار چه کسی این دانه را به اسپانیا وارد کرده تفاوت هایی است در برخی نوشته ها نام کریستوف کلمب به چشم می خورد (کاشف قاره آمریکا)  و در برخی دیگر نام یک فاتح به نام هرنان کورتز و برخی به فیلیپ دوم در سال 1544 نسبت می دهند که از قبایل گواتمالا به عنوان تحفه دریافت کرده بود.

طعمی که در میان قبایل آمریکای لاتین مصرف می شد محبوب مردم اروپا نبود و آن را تغییر دادند. لازه به ذکر است که شکلات در ابتدا صرفا به صورت نوشیدنی مصرف می شده است اما در اروپا بابت تفاوت ذائقه آنها به صورت نوشیدنی شکلات با ترکیب شکر، دارچین و ادویه ها و طعم های محبوب شان مصرف کردند و کم کم در طی زمانهای مختلف و توسط افراد و کشورهای مختلف تغییراتی روی آن داده شد تا به امروز.

امروز شکلات در انواع شکل ها و طعم های مختلف توسط کارخانه ها و افراد تولید می شود. به خاطر تنوع بالای طعم ها، مخاطب شکلات طیف های مختلف سنی از کودک تا بزرگسال می شود. اکثر ما شکلات هایی را در جعبه هایی شکیل  در شکل هایی مختلف را دیده ایم، اما چیزی که کمتر دیده شده شکلاتهایی است که به صورت سفارشی به صورت لوگوی آن سازمان تهیه و عرضه می شود.

2- هدیه یلدایی نقدی 

1-2- کارت هدیه:

نمونه ای از هدیه که چندین سال است در مناسبت های مختلف از جمله عید، تولد، مراسم ازدواج، شب یلدا استفاده می شود و کار را برای هدیه دهنده بسیار سهل کرده است. از جمله مزیتهای این هدیه قابلیت استفاده از آن در هر پایانه فروش در سر تا سر کشور است.

2-2- سکه گرمی: 

سکه گرمی از آیتم هایی است که همیشه دارای ارزش مالی است. تاریخ محدودی برای استفاده ندارد و در هر جای کشور قابل استفاده است. در محدوده قیمت پایین تر دو نوع از آن مخاطب بیشتری دارد. سکه یک گرمی و نیم گرمی. سکه یک گرمی که کمتر از یک دهه است وارد بازار طلا شده است اما با همان عیار معمول، عیار 22 . اما سکه دیگر نیم گرمی که به پارسیان معروف شده است نیز مخاطب زیادی دارد اما عیار آن 18 است.

3-2- بن کارت خرید از فروشگاه های آنلاین:

در شرایط فعلی کرونا در کشور تردد به مراکز خرید و فروش امری بسیار خطرناک است. اما می توان با این روش به صورت قرارداد با فروشگاهی خاص و معتبر بن کارت های را از آن خریداری و در اختیار پرسنل قرار داد.

3- هدیه یلدای غیرنقدی

1-3- فلش مموری:

در بین افراد چه برای امور اداری و چه برای امور شخصی بسیار کاربردی است حتی می توان با شخصی سازی و تبلیغات روی آن نام خود را برای همیشه ماندگار کرد.

2-3- نمادهای سنتی ایرانی :

کشور ما از جهت صنایع دستی بسیار غنی است. این کار کمک زیادی به رشد و زنده نگاه داشتن این نماد می کند. از حمله نمادها می توان به سردیس های سنگی کوچکی که مربوط به اماکن تاریخی یا مشاهیر است اشاره کرد. 

3-3- گلدان طبیعی رومیزی

در زندگی صنعتی امروزی گیاهان یکی از عوامل آرامش بخشیدن و تغییر حس و حال افراد می شوند. تنوع بی نظیر و بی پایان گیاهان کار را بسیار راحت کرده و می توان گیاهانی با سازگاری بالا تهیه کرد. گیاه هم چون یک کودک که تازه به خانواده ای گرما می بخشد خود بذر از مهر در دل افراد می کارد، کمتر کسی است که از دیدن گل یا گیاهی به وجد نیاید.  می توان این گلدان ها را در اندازه ای که کنار میز کار یا منزل قرار گیرد در اندازه ی کوچک در گلدانی از جنس چوب،  فلز و یا سلیکونی هدیه داد که هم فضا را از حالت خشک  خارج و هم انرژی خاصی به فضا می بخشد

4-3- پک بازی های خانوادگی

در گذشته در چنین ایامی و زمانی که هنوز تکنولوژی زندگی افراد را این چنین تحت الشعاع قرار نداده بود اعضای خانواده وقتی دور هم جمع می شدند چه کوچک و چه بزرگ مشغول به بازیهایی می شدند مثل اسم فامیل، مار و پله، بیست سوالی و مشاعره، گل یا پوچ، …. . اما امروزه تکنولوژی بیشترین زمان از افراد را چه به صورت فردی چه جمعی به خود اختصاص داده، برای زنده نگاه داشتن حریم خانواده و شب نشینی در این شب می توان از بازی هایی که به صورت غیر الکترونیکی و با حضور افراد خانواده شکل میگیرد بهره برد، مثل بازی قدیمی راز جنگل.

5-3- مجموعه ای از هدایا

این مجموعه یا پکیج می تواند شامل آیتم های مختلفی باشد که بنا به سلیقه یا سیاست سازمان مربوطه می تواند متغیر باشد.

این مجموعه می تواند ترکیبی از میوه های خشک، آجیل مخصوص ، گل طبیعی، دم نوش های آرامش بخش،شکلات و کوکی هایی به شکل میوه های شب یلدا، شمع های فانتزی، قطع جیبی از دیوان حافظ یا شاهنامه فردوسی و یا نمادهای ایرانی باشد. همچنین می توان در کنار آن یادداشتی کوچک به دست خط مدیر سازمان در قالب کارت پستال قرار داد که خود نقطه قوتی برای پرسنل است که نشان از اهمیت و توجه سازمان به فرد فرد آنها دارد.

4- تابلو فرش، هدایای سازمانی یلدا

تابلو فرش هدیه ای بسیار ارزنده و نفبس است که هم در دسته هدایای داخلی و هم هدایایی خارجی گنجانده می شود. نمادی از فرهنگ و هنر ایرانی که می تواند تا مرزهای دور از این خاک زنده و ماندگار بماند. در طرح و نقش آن هیچ محدودیتی نیست. در اندازه های کوچک تا بزرگ بافته و پرداخت می شود.

نظر شما درباره این محصول چیست؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

تا الان رای نیامده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *