نکات سفارش هدایای سازمانی

هدایای تبلیغاتی دوران کرونا و تاثیر کرونا بر اقتصاد

تاثیر-کرونا-بر-اقتصاد
0
()

تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران  و  فروش هدایای تبلیغاتی

در ابتدا قبل از بررسی تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران بهتر است به بررسی ویروس کرونا بپردازیم. در روز چهارشنبه 23 ژنو سال 2020 میلادی سازمان بهداشت جهانی در نشست اضطراری ابراز نگرانی خود را از ویروس ناشناخته ای که در چین پدید آمده بود ابراز داشت و در این نشست اعلام شد که این ویروس  به منزله یک اورژانس بهداشت عمومی  بین المللی می باشد.

کشور چین پس از گذشت چندین روز پنهان کاری در مورد ابتلا شهروندانش به ویروس کرونا بالاخره اعلام کرد که این ویروس در شهر یوان چین مشاهده شده است. منشا این ویروس از بیماری حیوان و انسان شناخته شده است. برخورد کشور چین با این نوع بیماری و کنترل آن باعث تشویق سازمان بهداشت جهانی شد. این بیماری سپس از چین به کشورهایی از جمله ایران انتشار پیدا کرد و رفته رفته قاره آسیا، اروپا، آمریکا را در این لحظه در برگرفته است.

کشور چین چگونه ویروس کرونا را کنترل نمود؟

کشور چین پس از اعلام شیوع ویروس کرونا برای مقابله با این ویروس استراتژی های را در نظر گرفت. در اینجا برخی از مهم ترین اقدامات کشور چین را برای مقابله با این ویروس شرح داده می شود:

استراتژی کشور چین برای مقابله با ویروس کرونا

  • قرنطینه نمودن بیماران کرونایی بصورت کامل
  • قرنطینه نمودن شهر و اعلام تعطیلی کارخانه ها و کسب و کار ها به جز لوازم بهداشتی و دارویی و معدودی از کسب و کارها
  • آموزش بهداشتی به عموم افراد جامعه
  • پخش ماسک بین عموم جامعه
  • مجهز نمودن ورزشگاه ها و مراکز عمومی به تخت های بیمارستانی و شرایط بیمارستانی و بهداشتی
  • سمپاشی و شستشوی معابر عمومی توسط دولت
  • ممنوع نمودن رد و بدل  اسکناس
  • استریل نمودن اسکناس ها در بانک ها

علائم ویروس کرونا چیست؟

بیماری کرونا بسیار شبیه بیماری سرماخوردگی است. این بیماری قابلیت سرایت بسیار زیادی دارد. از علامت های این بیماری می توان به تب بالا، سرفه های خشک، احساس نفس تنگی اشاره نمود. اما به گفته دکتر فرهاد زمانی، مدیرعامل بیمارستان فیروزگر، این ویروس به دلیل اینکه جدید است ناشناخته می باشد. ممکن است شخصی تب نداشته باشد ولی مبتلا به کرونا باشد.

علائم ویروس کرونا می تواند شامل سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، احتمالاً سردرد و تب است که می‌تواند تا دو الی سه روز ادامه بیابد.

چه کسانی در معرض خطر بیشتر ویروس کرونا می باشند؟

ویروس کرونا در بیماران خاص، بیماران ام اس، بیمارانی با سابقه ریوی و قلبی در معرض خطر بیشتری می باشند. گروه سنی بالای 50 سال نیز جزو گروه های خطر می باشند. سیستم ایمنی بدن با این ویروس مقابله میکند و آن را شکست می دهد.  پس افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

راه درمان ویروس کرونا چیست؟

به گفته بسیاری از پزشکان و کادرهای درمانی این ویروس قابلیت انتقال بسیار زیادی دارد. و بسیاری از افراد جامعه با نشانه های ساده سرما خوردگی به آن مبتلا می شوند. در برخی از افراد این بیماری خفیف است و در برخی شدید که منجر به مرگ می شود. خوردن گوشت کاملا پخته شده، ماهی ، ویتامین D طبق نسخه پزشک، شستن دست ها بصورت کامل و با دقت از عوامل مهم در جلوگیری از ابتلا به این بیماری می باشد.

آیا واکسن کرونا ساخته شده است؟

تا به این لحظه درمانی قطعی برای این ویروس وجود ندارد ولی برخی از کشورها همچون اسپانیا، کانادا، آمریکا، چین اقدام به ساخت واکسن کرونا نموده اند. در ایالات متحده آمریکا واکسن ساخته شده را بر روی تعدادی از داوطلبین تزریق نموده اند و باید منتظر روزهای آتی و تست این واکسن شد. علم پزشکی با ساخته شدن هر چه سریع تر این واکسن بسیار خوشبین است تا با ورود واکسن کرونا بتوان تعداد بیماران را از مرگ نجات داد.

اقدامات اروپایی ها در مبارزه با بیماری کرونا

از اقدامات کشورهای اروپایی همچون ایتالیا در برابر این ویروس می توان به قرنطینه نمودن بیماران اشاره نمود. در این کشور فروش آنلاین بلامانع است. و داروخانه ها باز می باشند و مابقی کسب و کارها تعطیل می باشند. تاثیر کرونا بر اقتصاد در اروپا نیز مشکل ساز شده  است.

بریتانیا اعلام نموده است در صورت مشکوک بودن خود به بیماری کرونا با اورژانس آن شکور تماس بگیرند. طبق آمار ارائه داده شده توسط آن کشور متوسط زمان رسیدن اورژانس به بیماران تنها 15 دقیقه می باشد.

ویروس کورنا در ایران

در اواخر روزهای بهمن 1399 با اعلام دو نفر کشته در شهر قم به ویروس کورنا رسما اعلام شدکه این ویروس متاسفانه به ایران رسیده است. و تا به این لحظه روز به روز بر آمار مبتلایان و کشته شده های این بیماری اضافه می شود.

تا این لحظه قریب به یک هزار نفر متاسفانه این ویروس در ایران کشته داده است. دولت با اتخاذ تدابیری از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و مهدکودک ها،تمدید گواهینامه ها، قبوض آب-برق-گاز، در دسترس گذاشتن ماسک و مواد شوینده،لیگ فوتبال و سایر رشته های ورزشی تعطیل شد، بسته شدن سفره خانه ها،  آموزش شست وشوی دست ها، تمیز نگاه داشتن متروها و معبرعمومی، عدم پذیرایی از مسافران عید در شهرهای گوناگون سعی در کنترل کرونا داشته است.

چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

همانطور که پیش تر نیز گفته شد هیچ دارو و واکسنی تا به این لحظه ساخته نشده است. بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا پیشگیری می باشد. در زیر برخی از این اقدامات را بیان میکنیم.

  •  به مدت حداقل 20 ثانیه دست های خود را با آب و صابون و یا مایع دست شویی بشورید.
  • اگر آب و صابون ندارید از ضدعفونی کننده های حاوی الکل استفاده نمایید.
  • هنگام عطسه و یا سرفه دهان و بینی تان را بپوشانید.
  • هرگز الکل نخورید.
  • امن ترین مکام خانه شماست. در معابر عمومی رفت و آمد نکنید.
  • از تماس با افراد بیمار و یا مشکوک به کرونا بپرهیزید.
  • از روبوسی و دست دادن بپرهیزید.
  • در تجمعات انبوده از ماسک استفاده نمایید.
  • تا قبل از شستن دست هایتان، دست های خود را به دهان، بینی و چشم نزنید.
  • سعی کنید از دستکش یکبر مصرف استفاده نمایید.
  • گوشت و تخم مرغ را کاملا بپزید.
  • ظروف و وسایل شخصی را استریل و از دیگران جدا نمایید.
  • گوشی تلفن همراه خود را استریل نمایید.
  • همیشه قبل از خوردن دست هایتان را بشویید.

تاثیر کرونا بر فعالیت های اقتصادی

تحریم های آمریکا علیه ایران هم اکنون به اوج خود رسیده است و اوج این تحریم ها متاسفانه همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران شد. درست یک ماه مانده به عید نوروز، آغاز سال نو که همواره مردم ایران آن را جشن میگیرند و در تکاپو آن به سر می برند و می توان گفت امید بسیاری از کاسبان به فروش شب عید نوروز می باشد، ویروس کرونا محاسبات را بهم زد و راکدترین شرایط اقتصادی را برای ایران رقم زد.

میتوان گفت که تحریم های ایران و ویروس کرونا تاثیر چشم گیری بر اقتصاد ایران داشته است. تاثیر کرونا بر اقتصاد به شدت در کشو های مختلف مشاهده می شود.

بر این اساس به گزارش وزارت اقتصاد ژاپن در ماه ژانویه سال 2020 صادرات این کشور با ایران در مقایسه با سال گذشته به یک دهم رسیده است. کشور هند در همین زمان به یک بیستم صادرات خود با ایران نسبت با سال گذشته رسیده است.

تاثیر کرونا بر 10 کسب و کار آنلاین اقتصادی ایران

  • شرکت علی بابا در ایران 80% کاهش کل فروش را داشته است و متاسفانه 182 نفر نیروی انسانی خود را تعدیل نموده است.
  • شرکت گرشگری الی گشت تعدیل 80نفر نیروی انسانی خود را داشته است.
  • اسنپ کاهش دو رقمی درصد تعداد مسافران را به همراه داشه است.
  • تخفیفان و نت برگ 80 درصد کاهش فروش داشته اند.
  • اسنپ مارکت 50 درصد افزایش فروش داشته است
  • دیجیکالا به گفته خود در خبرنامه های خود که در قسمت فروش فروشندگان ارسال می نماید دارای افزایش فروش بوده است.
  • آپارات 40 درصد افزایش بازدید ویدیوهای خود را داشته است.
  • ایسمینار 400 درصد !! بله 400 درصد افزایش فروش روزانه و 900 درصد تعداد تعریف وبینار را در روز داشته است.
  • ایوند 75 درصد کاهش فروش را داشته است.
  • اسنپ فود 60 درصد کاهش فروش در روز را داشته است.

همانطور که ملاحظه  کردید در مثال های بالا که به بررسی تاثیر کرونا بر برخی از کسب و کارهای داخل ایران پرداخته شد، برخی از کسب و کارهای آنلاین از ویروس کرونا سود برده اند و برخی ضرر.

تاثیر کرونا بر فروش هدایای سازمانی در ایران

تاثیر کرونا بر اقتصاد ، با شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا رفته رفته دولت مراکز علمی و آموزشی را تعطیل نمود و کسب و کار ها تعطیل و یا نیمه وقت شدند. مشاغلی که امکان کار بصورت دورکاری را داشتند بصورت دورکاری فعالیت دارند.

سفره خانه ها و رستوران ها تعطیل شدند و  به توصیه وزرات بهداشت تهیه غذا از رستوران ها توسط مردم به شدت کاهش یافته است. لیگ فوتبال و سایر رشته های ورزشی تعطیل شد. مرزهای کشورهای همسایه با ایران به دلیل شیوع کرونا بسته شدند.

تمام این مواردی که در بالا به آن اشاره شد کسب و کارها در ماه اسفند که ماه عید و کسب درآمد برای مشاغل است  با مشکلات زیادی مواجه نمود.

کسب کارهایی مانند فروش سررسید و هدایای سازمانی که در ماه های قبل از اسفند اکثرا مشتریان خود را جذب و سفارشات را پذیرفته بودند به کار خود ادامه دادند و سفارشات را به مشتریان رساندند و نمیتوان سنف فروش سررسید و هدایای سازمانی را جزو کسب کارهای بسیار آسیب دیده در کرونا دانست. البته این بدان معنا نیست که کورنا ضرری به کسب کار فروش سررسیدها نداشته است. کارگرانی که باید در چاپخانه ها کار می کدند گاها بیمار شده اند و نیاز به حمایت مادی و استراحت داشته اند.

اگر آسیب کرونا را به سه دسته تقسیم کنیم، ( زیاد- متوسط- کم) فروش سررسید را می توان جزو گروه آسیب دیده ی متوسط لحاظ نمود.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا- چه تعداد کشته و چه تعداد بهبودیافتگان ویروس کرونا هستند؟

تا بدین لحظه طبق آمار جهانی 200,097 نفر در کل دنیا مبتلا به این ویروس شده اند که از این تعداد متاسفانه 8,009 نفر جان خود را از دست داده اند و 82,802 نفر بهبود یافته اند.

همانطور که در جدول بالا مشاهده میکنید متاسفانه کشور ما ایران در نیمه بالای این جدول و رتبه 3 را دارد.  براساس آمار جهانی و تایید شده وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران از 16,169مبتلا در ایران تا بدین لحظه 988 منجر به مرگ و 5,389 نفر بهبود یافته اند و به زندگی برگشته اند.

روند بیماری کرونا در چین

امروز 2 فروردین 1399 برای دومین روز پیاپی کشور چین که بیماری کرونا از آنجا و بعنوان زادگاهش شناخته می شود هیچ مشکوک و مبتلا به کرونایی را در کشور خود به ثبت نرسانده است.

این خبر بسیار خبر مهمی و خوشحال کننده ای برای دنیا می باشد و امید ها را زنده نگاه داشته است. کشور چین با اتخاذ تدابیر موثر و قابل توجهی توانسته است این ویروس را در کشورش مهار کند.

آیا واکسن مالریا برای درمان کرونا مفید است؟

همانطور که پیش تر گفته شد تا کنون برای درمان کرونا واکسن قطعی کشف نشده است. در مشاهداتی در ایران و دیگر کشورها پزشکان از تجربه موفق واکسن مالریا بر روی بیماران کرونایی گفته شده است. هنوز به درستی و قطعی نمیتوان این واکسن را درمان قطعی دانست و باید به روزهای آتی چشم بدوزیم.

چه زمانی کرونا پایان می یابد و پایان آن چگونه است؟

خیلی افراد با این پرسش رو به رو هستند که انتهای این بیماری کرونا کجاست؟  و در جامعه ایران ویروس کرونا به کجا می رسد؟ دکتر محمد حسین مدرسی متخصص ژنتیک پزشکی، استاد دانشگاه تهران با اشاره به مقالات معتبر علمی  میگوید که هر مقدار که رعایت شود و  مردم در قرنطینه بمانند تعداد کشته شدگان این بیماری کمتر خواهد شد و روند نزولی این بیماری کاهش می یتبد و اگر مردم رعایت نکنند این بیماری تعداد زیادی کشته خواهد داشت. پس نگرانی در مورد اینکه این بیماری آیا انتها دارد یا خیر نداشته باشید، بله این بیماری تمام خواهد شد ولی مواظب باشید تا شما و خانواده و دوستان شما درگیر این بیماری نشوند.

آیا رئیس جمهور گفت کرونا در ایران ماندنی است!

در روز 14 فروردین 1399 حسن روحانی ریئس جمهور در نشست هئیت دولت با اعلام این نکته که همه چیز تحت کنترل است و باید مردم به نکات بهداشتی توجه کنند، گفت ما باید برای هر گونه شرایطی آماده باشیم. دولت هم باید به فکر سلامت مردم باشد و هم به فکر کسب و کارها. وی ادامه داد: مشخص نیست ما تا چه زمانی با کرونا روبرو هستیم، ممکن است 2 ماه،6 ماه یا تا پایان سال کرونا در ایران وجود داشته باشد.

وی همچنین از کسب و کارهایی که برای رفاه حال مردم به تولید خود در این مدت ادامه دادند تشکر کرد.

باورهای نادرست در مورد ویروس کرونا

خوردن  آبلیمو باعث جلوگیری از ویروس کرونا می شود.

نیش پشه باعث بیماری کرونا میشود.

اهدای خون برای دریافت آزمایش مجانی باعث انتقال ویروس کرونا می شود.

پزشکان این سه مورد شایعه را که در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی شده است را قویا رد کرده اند.

ارزیابی اثر بیماری کرونا بر اقتصاد ایران- تنظیم شده توسط واحد بررسی های اقتصادی(اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان)

اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان اصفهان در یک گزارش 29 صفحه ای ارزیابی خود را در مورد بیماری کرونا بر اقتصاد ایران تهیه و انتشار داده است.

در این گزارش اثر شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد ایران، بسته های حمایتی در سطح بین الملل و در سطح ایران و در انتها راهکارهای پیشنهادی برای کاهش زیان های ناشی از شیوع این بیماری ارائه داده شده است.

این گزارش در هفته دوم فروردین ماه 1399 انتشار داده شده است. شما می توانید این گزارش 29 صفحه ای را در لینک زیر دانلود بفرمایید.

حتما بخوانید :
 قیمت چاپ لیوان تبلیغاتی: راهنمای کامل برای انتخاب بهترین گزینه

در این مقاله سعی شد به خلاصه ای از آنچه ویروس کرونا است و تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران و همچنین فروش سررسید و سالنامه و تقویم رومیزی  بپردازیم.

نظر شما درباره این محصول چیست؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه / 5. تعداد رای:

تا الان رای نیامده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

4 نظر در “هدایای تبلیغاتی دوران کرونا و تاثیر کرونا بر اقتصاد

  1. سماناتا گفت:

    خوندم مفید بود

    1. امیر گفت:

      ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *