نکات خرید سررسید 1403

لت گلاسه سررسید- لت گذاری در سررسید چگونه انجام می شود؟

لت گذاری سررسید در شهرگیفت
0
(0)

اگر مقالات قبلی شهرگیفت را مطالعه و دنبال کرده باشید در باره ی انواع کاغذ در سررسید ، انواع قطع و انواع جلد صحبت کرده ایم ، حال میخواهیم در مورد لت گذاری یا لت گلاسه در سررسید همراه شما عزیزان باشیم . شما در این مقاله با روش های لت گذاری و نحوه اجرا لت گلاسه سررسید آشنا خواهید شد.

لت گلاسه سررسید

منظور کلی از لت گذاری (لت گلاسه در سررسید) ، صفحاتی است که از جنس کاغذ گلاسه هستند و اغلب در 4 رنگ به چاپ می رسند و در انتها ، ابتدا و یا وسط سررسید صحافی می شوند. حال این لت گلاسه ای که شما در سررسید خود قرار داده اید می تواند تبلیغات ، معرفی محصولات ، اطلاعات کلی درباره ی مجموعه یا شرکت مورد نظر و … باشد. این نوع کاغذ به دلیل جذابیت و کیفیتی که دارد طرح های گرافیکی با جلوه ی زیبا تری بر روی آن ها چاپ می شوند به همین دلیل سررسید شما را بسیار جذاب تر میکند و باعث می شود تا افردای که این سررسید ها را دریافت می کنند حتما تبلیغات مورد نظر شما را مشاهده کنند. لت گلاسه در سررسید می تواند به صورت کاتولوگ باشد و تمامی محصولات شما را در بر بگیرد.
به طور کلی لت گلاسه به دلیل کیفیت و فضای بسیار مناسبی که برای عکس ها و نوشته ها دارد در 4 رنگ به چاپ رسیده و ما بین صفحات سررسید قرار میگیرد. لت گلاسه با داشتن پتانسیل بسیار بالایی که دارد انتقال پیام را با جلوه ی بسیار زیباتری به مخاطب ارائه می کند.

حتما بخوانید :
انواع قطع سررسید- نکات مهم سررسید براساس اندازه

همینطور این نکته قابل ذکر است که در لت گذاری علاوه بر کاربرد تبلیغاتی و معرفی محصولات و یا شرکت ، می توان از آن برای تزئین و زیبا سازی سررسید استفاده کرد. به عنوان مثال بسیاری از تولید کنندگان هستند که در سررسید خود هنگام شروع هر فصل عکسی زیبا از آن فصل را در قالب لت گلاسه در سررسید قرار می دهند. مثلا در هنگام شروع پاییز قبل از تاریخ 1 مهر، کاغذ گلاسه ای با طرح عکس پاییز در سررسید قرار میگیرد.پس جذاب کردن سررسید با توجه به ایده های خود مشتری نیز امکان پذیر است و قابلیت سفارشی سازی دارد.
حتی می توان در لت گلاسه سررسید از شعر های زیبا و یا فال روز نیز استفاده کرد.

کاغذ هایی که لت گلاسه سررسید ته دوخت استفاده می شوند ، معمولا 135 یا 150 گرم هستند و در ابعاد مختلف (بستگی به نوع قطع سررسید شما) قابل سفارش است.نمی توان از کاغذ های ضخیم تر در سررسید ته دوخت استفاده کرد زیرا باعث آسیب دیدگی به صحافی سررسید می شود و آن را سنگین می کند ، اما می توان در سررسید فنری از گلاسه های ضخیم تر استفاده کرد.

لت گلاسه دوختی - شهرگیفت

لت گلاسه دوختی – شهرگیفت

چه تعداد لت گلاسه می توان استفاده کرد ؟

سوالی که برای مشتریان همیشه پیش می آید این است که چه تعداد لت مجاز است و می توان استفاده کرد ، در پاسخ باید گفت که تعداد لت گلاسه سررسید بستگی به حچم مطالب و سفارش مشتری دارد اما تولیدکنندگان پیشنهادشان این است که لت گلاسه را به طور 1،2،4،6 و یا 8 لتی سفارش دهید. چون به عنوان مثال با سفارش 7 لتی شما باید مبلغ چاپ 8 لتی را بپردازید و همینطور این تعداد در نحوه چاپ نیز ممکن است با مشکلاتی رو به رو شود. شما می توانید بیش از 8 لت نیز به سررسید خود اضافه کنید و هیچ قاونوی در محدویت استفاده از آن وجود ندارد ولی باید به این نکته توجه کنید که سررسید شما بیش از اندازه سنگین نشود.

نحوه لت گذاری سررسید و لت گلاسه در سررسید

نحوه اتصال لت گلاسه در سررسید فنری به این صورت است که ابتدا مثل کاغذ های تحریر،  پانچ می شود و سپس با استفاده از فنر به صفحات دیگر وصل می شود.
و اما در سررسید های ته دوخت لت گلاسه در سفارشات با تیراژ پایین معمولا توسط چسب در ما بین اوراق قرار میگیرد اما در سفارشات با تیراژ بالا لت های گلاسه با دوخته شدن هنگام تهیه به سررسید متصل می شوند. همانطور که می دانید مقاوت لت های دوخته شده هنگام صحافی بسیار بیشتر از چسب است. بنابراین این نکته نیز حائز اهمیت است که انجام این کار به تعداد سفارش و تجهیزات و شرایط تولیدکنندگان وابسته است.

لت-گلاسه-سررسید

لت گلاسه سررسید – شهرگیفت

توجه کنید که بعضی از تولیدکنندگان هستند که به دلیل انبوه بودن سررسید های دوخته شده در انبارهایشان و برای خلاص شدن از دست آن ها لت را به این سررسید ها با چسب متصل می کنند که همانطور که گفته شد از مقاوت مطلوبی برخوردار نیست .ممکن است این اتفاق در سفارشات با تیراژ بالا نیز اتفاق بیوفتد.
بنابراین توجه داشته باشید که هنگام سفارشات با تیراژ بالای خود از صحافی شدن این لت ها به سررسید اطمینان حاصل فرمایید.

توجه کنید که در سررسید دوخته شده اگر میخواهید لت گلاسه ای را به وسط سررسید اضافه کنید حتی در تیراژ بالا ،هنگام صحافی نیز این عمل غیر ممکن است و لت باید در ابتدای فرم دوخته شود.
بنابراین اگر میخواهید تعدادی از لت های گلاسه شما به وسط سررسید متصل شود ناچار به استفاده از چسب هستید.

کیفیت لت گلاسه سررسید به چه عواملی بستگی دارد

لت گلاسه از نظری کیفی به عوامل خاصی بستگی دارد که زیر به آن ها می پردازیم :

از نظر کیفیت چاپ : مطلوب است که کیفیت چاپ در لت گذاری و لت گلاسه بسیار تاثیر گذار است.

از نظر جنس مرکب : جنس و کیفیت مرکب در چاپ لت بسیار مهم است زیرا پس از مرحله صحافی سررسید ها برس می شوند و اگر کیفیت مرکب استفاده شده مطلوب نباشد این امر باعث پخش شدن رنگ ها در صفحات مجاور شده و رنگ ها با یکدیگر ترکیب می شوند ، بنابراین ظاهر مناسب خود را از دست می دهد.

از نظر نحوه صحافی : اگر عمل صحافی یا چسبانده شدن لت ها به خوبی انجام نگیرد امکان این که این کاغذ ها جدا شوند بسیار زیاد است و مقاوت سررسید شما پایین می آید.

 

شما می توانید جهت سفارش محصولات خود و سفارشی سازی سررسید ها همانند نوع جلد ، لت گذاری ، نوع قطع و … با مجموعه شهرگیفت تماس حاصل فرمایید و یا با مراجعه به فروشگاه ما از محصولات دیگر ما دیدن بفرمایید.

 

نظر شما درباره این محصول چیست؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

تا الان رای نیامده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *