نکات خرید سررسید 1403

جلد سررسید- آیا جلد چرم محبوبترین جلد سررسید است؟

انواع-جلد-سررسید
5
(2)

یکی از مواردی که در هنگام خرید سررسید به آن توجه می شود جلد سررسید است. انتخاب جلد یک امر سلیقه ای می باشد. همچنین جلد سررسید یکی از عواملی است که بر روی قیمت سررسید تاثیر میگذراد.

اینکه اصلا چند جلد داریم؟ انواع جلد سررسید چیست؟ و یا یکی از سوالات مهمی که در هنگام سفارش و خرید سررسید اکثرا پرسیده می شود این است که آیا بر روی جلد انتخابی سررسید خود می توانند لوگو و یا نام برند خود را حک کنند؟ یعنی می توانند سررسید  را سفارشی سازی کنند ؟ چگونه؟ لیزر بهتر است یا داغکوب؟ طلاکوب بهتر است یا چسباندن پلاک؟ یا به عنوان مثلا آیا بر روی جلد چرم سررسید میتوان داغکوب انجام داد؟  چه عواملی در انتخاب جلد سالنامه تعیین کننده است؟ و بسیاری سوالات دیگر..  از مواردی است که در این نوشته به آن پرداخته خواهد شد.

 جلد سررسید چیست؟

واژه جلد یا مترادف آن رویه نام دارد. این واژه در لغت به معنای نگهدارنده و محافظت کننده از برگه های کتاب، ژورنال، کاتالوگ، سررسید می باشد. به صورت معمول جلد از برگه های داخل اثر محکم تر و مقاوم تر می باشد و باعث میگردد تا اثر در برابر آسیب های فیزیکی محافظ باشد.

به زبان دیگر جلد را نوعی بسته بندی هم می نامند. زیرا در بسیاری از موارد به بسته بندی شباهت دارد و با یکدیگر خصوصیات مشترک فراوانی دارند. طراحی جلد سررسید و کتاب، آلبوم موسیقی از مواردی است که یک هنر و علم است و باید در آ ن به بسیاری از موارد دقت کافی و لازم شود، چرا که در نگاه اول همیشه مخاطبان شما جلد کار را میبینند.

انواع جلد سررسید

جلد چرم سررسید، پرمخاطب ترین جلد در خرید سررسید! 

سررسید چرمی که جنس آن از چرم است یکی از پرسفارش ترین انواع جلد در خرید سررسید است. جنس چرم در جلد خود دو نوع است. چرم طبیعی و چرم مصنوعی

جلد چرم مصنوعی سررسید

جنس چرم مصنوعی دارای تنوع زیادی در رنگ و طرح است، قیمت آن به نسبت چرم طبیعی بسیار پایین تر است. جلد چرم مصنوعی دارای کیفیت های گوناگونی میباشند. اگر کیفیت جنس چرم مصنوعی پایین باشد باعث می شود جلد ترک، تغییر رنگ، تا شود.

فروشگاه اینترنتی شهرگیفت این امکان را برای مشتریان سازمانی خود قرارداده است تا با انتخاب رنگ سازمانی خود در جلد چرم صافرش خود را انجام دهند. ما کالیته رنگ را در اختیار شما قرار می دهیم و شما رنگ خود را انتخاب مینمایید، حتی برای سفارش های بالا چرم مصنوعی به رنگ دلخواه شما که در کالیته رنگ هم موجود نیست میکنیم.

حک کردن لوگوی شرکت شما بر روی جلد چرم

روش های حک کردن لوگو بر روی جلد چرم به صورت زیر است :
لیزر , پلاک , طلاکوب , داغ کوب و چاپ سیلک

1.سفارش لیزر بر روی جلد سررسید

لیزر بر روی سررسید یکی از روش های پر استفاده در سفارشی سازی سررسید می باشد. با روش لیزر لوگوی شرکت شما می تواند با رنگ های مختلف و با بیشترین دقت بر روی جلد چرم حک شود. با روش حک کردن توسط لیزر، ریز ترین جزئیات لوگو به خوبی بر روی جلد چرم نمایان می شود.
البته به این نکته نیز توجه داشته باشید قبل از سفارش لیزر لوگو مطمئن شوید که این روش بر روی جلد سررسید شما قابل اجرا هست یا خیر.

در شهرگیفت برای این کار ابتدا از شما فایل لوگو یا اطلاعات هر آنچه که میخواهید بر روی جلد سررسیدتان حک شود  مانند شماره تلفن، اطلاعات شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرم یا تلگرام گرفته می شود، سپس ما برای شما طراحی آن و یا شبیه سازی آنچه قرار است انجام شود را ارسال میکنیم، بعد از تایید شما کار برای چاپ لیزر ارسال می شود.

در نمونه لیزری که در عکس زیر مشاهده میکنید به آن لیزر رنگی نیز میگویند، با توجه به جنس سررسید چرمی که سررسید دارد و پوسته زیرین آن لیزر رنگی می شود. در نمونه عکس های زیر مشاهده میکنید که هر دو لیزر هستند ولی به دلیلی که گفته شد یکی زرد و یکی سبز می باشد.

حتما بخوانید :
روش های برای درج لوگو سررسید: بهترین راهنما برای افزایش شناخت برند شما

 

نمونه-لیزر-روی-جلد-سررسید شهرگیفت که این نوع لیزر رنگی می باشد

نمونه-لیزر-رنگی-روی-جلد-چرم-سررسید می باشد

2.سفارش پلاک بر روی جلد سررسید

همانطور که از اسم این روش پیداست در این روش اسم و لوگو شرکت روی یک پلاک از جنس طلا، نقره و یا فلز حک شده و سپس با چسب به خصوصی به جلد سررسید وصل می شود. جنس پلاک و چسب بسیار مهم است تا پلاک از جلد جدا نشود.

ما در شهرگیفت با توجه به متن  و یا لوگوی شما که قرار است روی لیزر چاپ شود، نمونه آن را بعد از اینکه فایل لوگوی شما را گرفتیم طراحی و یا شبیه سازی میکنیم و بعد از تایید شما و مشخص شدن طرح به شما اعلام میکنیم که برای کار شما به چه ابعادی از پلاک نیاز دارید.

در مواردی هم بنا به سلیقه سفارش دهنده پلاک های بزرگ دوست دارند بدون نیاز به استفاده از آن ابعاد پلاک آن را سفارش می دهند مثلا پلاک 3.7*2.5 سانتی متر.

بطور معمول قیمت پلاک در اندازه ها و رنگ های متفاوت یکسان است مگر پلاک شما بزرگتر از سایز معمول باشد.

پلاک-جلد-سررسید

3.سفارش داغ کوب بر روی جلد سررسید

در مواردی و بر روی گونه ای چرم های طرح دار و ساده داغکوب انجام میپذیرد.  در این روش یعنی داغ کوب، طرع لوگو و یا اسم شرکت شما به صورت یک گود رفتگی بر روی جلد چرم نمایان میشود و هیچ طرح رنگی نخواهد داست.

انجام داغکوب بر روی سررسید شما باعث میشود تا کاری شما شیک تر نمایان شود.

داغکوب-جلد-سررسید

4.سفارش نقره کوب یا طلاکوب بر جلد روی سررسید

روش نقره کوب و طلا کوب بر روی جلد چرم  سررسید بسیار شبیه به داغ کوب است با این تفاوت که در هنگام پرس از یک لایه از جنس طلا یا نقره استفاده می شود تا طرح لوگوی شما بر روی جلد سررسید بسیار با کلاس بالاتری نمایان شود.

بر روی نمونه هایی از کارهای کیف دستی یا کیف موبایل نیز این روش انجام می شود.در قسمت هدایای تبلیغاتی بر روی ست های چرم و کمربندها این کار انجام می شود.

طلاکوب-جلد-سررسید

این نوع چاپ در جلد سررسید هایی که داری طرح میباشند نیز قابل انجام است. این نوع چاپ از کیفیت و زیبایی برخوردار است. اگر شما به دنبال سفارشی سازی کار خود بصورت خاص هستید بطور ویژه این کار برای شما پیشنهاد می شود.

جلد ترمو برای سررسید

این نوع جلد بسیار شبیه به چرم مصنوعی است، اما از لحاظ کیفی، جلد ترمو از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

از جمله تفاوت های مهم بین چرم مصنوعی و جلد ترمو این است که ترمو نسبت به حرارت حساس است و واکنش نشان می دهد و در نتیجه با تغییر رنگ همراه است و تیره تر می شود. به همین دلیل است که امروزه برای طراحی های جلد سررسید  سالنامه اکثرا از جلد ترمو استفاده می شود چون با واکنش نشان دادن سطح داغی خورده لوگو شما بر روی جلد به خوبی نمایان می شود.

حتما بخوانید :
سررسید سبز: معرفی بیش از 10 مدل سالنامه با جلد سبز رنگ

بطور معمول قیمت ترمو از چرم مصنوعی گران تر می باشد.

جلد-ترمو

حک کردن اسم یا لوگو بر روی جلد ترمو

همانطور که بالا در باره ی جلد ترمو و ویژگی واکنش نشان دادن آن توسط حرارت گفتیم، پس بهترین انتخاب برای حک کردن لوگو بر روی آن روش داغ کوب است. معمولا کسانی که این قصد داغ کوب کردن دارند بیشتر از این نوع جلد استفاده میکنند ولی شما میتوانید برای صرفه جوبی در هزینه از چرم مصنوعی استفاده کنید.
در جلد ترمو حک کردن لوگو شما به صورت طلاکوب و پلاک نیز قابل انجام است.

جلد گالینگور برای سررسید

جلد گالینگور از تنوع و رنگ بندی های متعددی برخوردار است و به دلیل اینکه با انوع مختلف چسب سازگاری دارد ، در تهیه جلد سالنامه و سررسید از آن استفاده می شود.
به طور کلی گالینگور به صورت یک لایه کاغذی که به روی آن پی وی سی لمینیت شده ، است و از نظر ضخامت از ترمو و چرم نازک تر است. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از گالینگور با کیفیت مناسب موجب می شود که سررسید شما در طی زمان در محل باز و بسته شدن آسیب نبیند.

حک لوگو یا اسم بر روی جلد گالینگور

در این نوع جلد ما به شما پیشنهاد میدهیم که برای جلوه زیباتر و کیفیت مناسب ، بهتر است برای حک کردن لوگو و یا نام شرکت بر روی جلد گالینگور از روش داغ کوب یا طلاکوب استفاده کنید.
استفاده از روش های دیگر به جز روش لیزر بلامانع است و می تواند با توجه به سلیقه شما انجام شود.

جلد سلفون برای سررسید

از جلد سلفونی معمولا در سفارشات با تیراژ بالا (حداقل 1000 جلد ) و اختصاصی انجام می شود . در این نوع جلد یعنی جلد سلفونی شما قادر خواهید بود که طرح های مورد نظر خود را با 4 رنگ متفاوت بر روی کاغذ گلاسه به چاپ برسانید سپس بعد از عملیات چاپ برای استحکام بیشتر جلد ، یک لایه سلفونی بر روی آن کشیده می شود تا دچار آسیب دیدگی نشود.
و همینطور در جلد سلفون استفاده کردن از طالاکوب و سلفون های با کیفیت و متفاوت به زیبا تر شدن سررسید های شما کمک خواهند کرد.

جلد-سلفون

حک کردن لوگو و نام بر روی جلد سلفون

همانطور که گفته شد استفاده از خدمات مکمل دیگری همچون uv موضعی ، طلاکوب و نقره کوب و استفاده از سلفون های متفاوت به زیبا تر شدن جلد شما کمک میکنند.
روش های پلاک و داغ کوب در این نوع از جلد ها جلوه ی زیبایی ندارد. به یاد داشته باشید که قبل از سفارش از نوع جلد سلفون نمونه کار های متعددی از حک کردن بر روی آن را مشاهده کرده و یا از همکاران ما بخواهید که برای شما نمونه کار فرستاده و توضیحات بیشتری را برای شما ارائه دهند.

شما عزیزان میتوانید برای خرید و سفارش انواع تقویم 1402 ، سررسید 1402 و سالنامه 1402 و همچنین هدایای تبلیغاتی نفیس و خودکار تبلیغاتی با ما تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده دیگر محصولات شهرگیفت کلیک کنید.

 

نظر شما درباره این محصول چیست؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 2

تا الان رای نیامده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *