آموزش خرید هدایای تبلیغاتی, نکات سفارش هدایای سازمانی

رنگ مناسب برای هدیه تبلیغاتی سازمان چه رنگی است؟ (8نکته مهم)

8نکته مهم در انتخاب رنگ هدیه سازمانی)
5
(1)

خیلی اوقات در هنگام خرید سازمانی با این سوال مواجه میشویم که رنگ مناسب برای خرید هدیه تبلیغاتی چه رنگی است. در بیشتر اوقات سفارش دهندگان سازمانی از رنگ های سازمانی سازمان خود استفاده میکنند که این انتخاب برای سال اول و دوم مناسب است اما اگر مدام از همان رنگ فقط استفاده شود تکراری، کسل کننده و هیچ بار مثبتی را نخواهد داشت.

در این نوشته ما سعی کردیم شما را در انتخاب رنگ مناسب که برای خرید هدایای سازمانی میگیرید راهنمایی کنیم.

روانشناسی رنگ ها در کسب و کار

وقتی تصمیم به شروع کسب و کاری می گیری اولین موضوعی که می تونه ذهنتو درگیر کنه اینه که اسم شرکتمو چی بگذارم؟ چه لوگویی براش طراحی کنم؟ چه جمله یا عبارت تبلیغاتی براش بسازم؟ اما تا حالا از خودت پرسیدی چه “رنگی” برای شرکتم انتخاب کنم؟
شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشی یا شاید فکر کردی اما چیز زیادی ازش نمی دونی. امروز اومدم تا بهت کمک کنم تا درباره رنگ در دنیای کسب و کار بیشتر بدونی.

رنگ اصلی ترین نشانه تشخیص ما از برندها و سازمان ها است.

رنگ روی واکنش مردم در اولین مواجه با شرکت شما تاثیر می گذاره. رنگ باعث می شه مردم تصمیم بگیرند از محصولات شما خرید کنند یا از کنارش بی تفاوت بگذرند. شاید این حرف منو قبول نداشته باشی اما صبر کن هنوز تموم نشده.
به خاطر وجود رنگ هاست که مردم با کار شما ارتباط برقرار می کنند و نسبت به کار شما واکنش نشون می دهند حتی بدون اینکه خودشون متوجه باشند. رنگ ها به صورت ناخوآدگاه به احساسات و شرایط ذهنی گره خورده اند و معنای آنها بسته به اینکه بیزینس شما و مخاطبانتون کجای دنیا هستند می تونه متفاوت باشه.
رنگ برند می تونه چیزای زیادی راجع به کارت بگه. رنگ می تونه با برانگیختن عواطف، احساس آشنا و قابل اعتمادی در آدم ها به وجود بیاره. رنگ بر روی رفتار و احساسات آدمها تاثیر زیادی داره. اگر می خواهی که کارمندانت رو خلاق تر کنی یا مشتریانت رو وادار کنی که پول بیشتری خرج کنند فهمیدن مبانی روانشناسی رنگ می تونه کمک کنه که فضایی رو طراحی کنی که به هدف نزدیکت کنه.
بنابراین مهمه که با رنگ ها آشنایی مختصری داشته باشی تا بتونی اون تاثیری را که انتظار داری از مخاطبت بگیری.

آیا میدانستید بزرگترین شرکت های جهان رابطه ای قوی با لوگوشون دارند

تا حالا توجه کردی که بزرگترین شرکت های جهان رابطه ای قوی با لوگوشون دارند. رنگ لوگوی آنها بازتاب دهنده برندینگشان است. حتی اگر این لوگو همراه با تیتر و کلمه نباشه!
تحقیقات نشون داده رنگ بر 60 تا 80 درصد تصمیم خریداران تاثیر داشته. این یعنی انتخاب رنگ درست نه تنها باعث تثبیت برند شما می شه بلکه می تونه روی درآمد شما هم تاثیر بگذاره.

آبی و قرمز محبوب ترین رنگها در انتخاب رنگ مناسب برای خرید هدیه تبلیغاتی است

تحلیلی درباره 100برند مطرح دنیا (بر اساس ارزش برند) انجام شده که نشون می ده آبی 33% رنگ غالب این شرکت هاست. یعنی آبی محبوبترین رنگ در بین 100 شرکت برتر دنیاست. بعد از آبی قرمز با 29% ، رنگ های خنثی (مثل سفید، مشکی، خاکستری) با 28% و در نهایت رنگ طلایی یا زرد با 13% رنگ های محبوب هستند.
نکات دیگری هم در این تحلیل وجود دارد. مثلا 95% از این 100 برند برتر فقط از یک یا دو رنگ در طراحی لوگوی خودشون استفاده کرده اند. استفاده از یک یا دو رنگ می تونه گویای این نکته باشه که این شرکت ها با ساده بودن می خواهند نشان بدهند که با ثبات هستند! جالب بود. نه؟!
به علاوه فقط 41% از این 100 برند از کلمات در لوگوی خودشون استفاده کرده اند. و 9% بدون وجود هیچ کلمه ای تنها از طرح و رنگ منحصر به فرد بهره برده اند. این می تونه نشون دهنده این باشه که طراحی دقیق لوگو و انتخاب رنگ مناسب چقدر می تونه گویا و کافی باشد بدون اینکه از کلمه ای استفاده بشه.
این آمار و ارقام می تونه در انتخاب رنگ مناسب برای شرکت شما موثر باشه. اما قبل از اون بیا یکم راجع به رنگ ها حرف بزنیم.
هر رنگی پاسخ متفاوتی از آدمها می گیره. رنگ ها به دو دسته تقسیم می شوند: رنگ های گرم که با انرژی همراهه (مثل قرمز، زرد، نارنجی و..)و رنگ های سرد (مثل آبی، سبز، بنفش و ..)که با آرامش و امنیت پیوند داره.

رنگ ها چطور رو ما تاثیر می گذارند و این چه معنی برای برند دارد؟

دکتر سَلی اگوستین یک روانشناس محیطی است و متخصص شناخته شده بین المللی در باره “طراحی فرد محور” هست. اگوستین بنیاین گذار سایت “طراحی با علم” است، جایی که هم به صورت شخصی و هم به شرکت ها آموزش می ده که چطور از رنگ ها در جهت پیشرفتشون استفاده کنند. مشتری های او شامل شرکت های سازنده، سرویس دهندگان و طراحان در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا هستند. درباره کار سَلی در نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، گاردین، فوربس و روانشناسی امروز صحبت شده.
اگوستین می گه: “رنگ ها احساسات مشابهی رو در آدمها برانگیخته می کنند. اگرچه که در دنیا نگاه ثابتی به رنگ ها وجود نداره. مردم در فرهنگ های مختلف می تونند افکار و احساسات متفاوتی نسبت به یک رنگ مشخص داشته باشند. همچنین تجربه گذشته یک فرد از یک رنگ می تونه بر احساسش از یک رنگ مشخص تاثیر بگذاره.”
اگوستین اضافه می کنه که برای مثال او یک نوع خاصی از آبی رو دوست نداره چون برای اون یادآور داروی آلرژی است که وقتی بچه بود مصرف می کرد. به جز این موارد استثنا درباره اینکه چطور رنگ های مشخص احساسات خاص و پاسخ های رفتاری مورد انتظاری رو موجب می شوند اشتراک نظر کلی وجود داره.
مثلا رنگ دیوار می تواند باعث تغییر دمایی بشود که یک شخص دریافت می کند. رنگ های گرم مثل نارنجی، قرمز و زرد می توانند کاری کنند که مردم فکر کنند دمای اتاق گرم تر از چیزی است که واقعا هست و رنگ های سرد مثل سبز، آبی و بنفش روشن دما رو سردتر نشان می دهند.
شرکت ها با استفاده از این موضوع می توانند در هزینه های گرمایشی و سرمایشی صرفه جویی کنند. مثلا اگر شما در محیط سرد زندگی می کنید ورودی را با رنگ گرم رنگ بزنید. این باعث می شه مردم فکر کنند که مکان شما کمی از آنچه که واقعا هست گرم تره. حقه صرفه جویانه ای نه؟!

8 نکته مهم در انتخاب رنگ هدیه سازمانی باید بدانید

این چند نکته رو درباره انتخاب رنگ فراموش نکن:
1. قبل از اینکه بخواهی رنگ مورد نظرت رو برای هدایای سازمانی انتخاب کنی خوب فکر کن. درباره اینکه مخاطبانت دقیقا چه کسانی هستند و چه محدوده سنی دارند. به اینکه قراره چه تاثیری روی آنها بگذاری و می خواهی در مقابل برندت چه واکنشی نشون بدهند. هدف گذاری درباره آینده را در انتخاب مسائل زیبایی شناسی کارت تاثیر بده.

2.وقتی داری برای برند سازمانی هویت سازی می کنی اطلاعاتت را درباره روان شناسی رنگ ها بالا ببر. استفاده درست از رنگ ها می تونه تاثیر به سزایی در موفقیت و شناخته شدن کسب و کار شما و یا سازمان شما داشته باشد.

3.رنگ رو بر اساس کارت و موقیعت سازمانی انتخاب کن و نه سلیقه شخصی! رنگ مورد علاقه تو شاید رنگ مناسبی برای کارت نباشد و این باعث لطمه خوردن بیزینست خواهد شد.

4.برای خرید هدیه سازمانی در عین حال که تلاش می کنی همرنگ کسب و کارتون باشی، تناژ رنگی مخصوص به سازمان خودت رو پیدا کن. یه طیف خاصی از آبی یا رنگ مشخصی از سبز می تونه تو را از رقبات متمایز کنه. تلاش کن در عین شبیه بودن به دامنه کاری خودت شبیه دیگران نباشی. عجب جمله ای شد!!

5.رنگ برند باید قابلیت استفاده در تمام سطح های تبلیغاتی از جمله سایت، اپلیکیشن های ارتباطی(اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و..)، لوگوی محصولات، برگه های چاپی (مثل کارت ویزیت، سر برگ) و.. را داشته باشد. پس شما در انتخاب رنگ هدیه سازمانیت دقت کن

6. از دید مخاطب به لوگو و بیزینس و کسب و کار و سازمان خودت نگاه کنید. از رنگ هایی استفاده کن که قدرت برندت رو به نمایش می گذاره. تلاش کن احساسات درست مخاطبانت را برانگیخته کنی. از خودت بپرس آیا رنگی که برای مخاطبت انتخاب کردی همون احساسی رو در او برانگیخته می کنه که می خواهی؟ رنگ انتخابی در هنگام خرید هدایای تبلیغاتی در عین حال که نشان از زیبایی شناسی برند شماست، می تونه تو رو به مخاطب مورد هدفت نزدیک تر کنه.

7.رنگ های خنثی و زمینه ساز رو دست کم نگیر. رنگ هایی مثل سفید، مشکی و طیف وسیعی از خاکستری ها می توانند به عنوان رنگ زمینه و خنثی با قرار گرفتن در کنار رنگ های گرم یا سرد فضایی کامل تر و صمیمانه تر ایجاد کنند. البته در صورتیکه درست و به اندازه استفاده بشنوند. در هنگام خرید هدایای تبلیغاتی هیچ وقت در انتخاب رنگش تفریط نکن!

8.اگر شرکت یا سازمان شما یک شرکت چند ملیتی است تاثیر رنگ و معانی که هر رنگ می تواند در فرهنگ های متفاوت داشته باشد را فراموش نکن. این موضوع شاید در ظاهر کم اهمیت باشد اما در عمل می تواند به انجام شدن یا نشدن قرارداد ها کمک کند.
حالا وقتشه که بریم سراغ خود رنگ ها.

انتخاب رنگ آبی برای خرید هدایای تبلیغاتی سازمان

آبی محبوب ترین رنگ برای برندهای مطرح دنیاست. آبی از جمله رنگ مناسب برای خرید هدیه تبلیغاتی است. وقتی از مردم پرسیده می شه رنگ مورد علاقتون چیه معمول ترین جواب در تمام دنیا آبی است. سَلی اگوستین اعتقاد داره شاید به خاطر این که هزاران سال پیش وقتی نیاکان ما آبی رو می دیدند مثل یک آسمان تمیز یا چاله آب این علامت خوبی بوده از رسیدن به آرامش و زندگی راحت. از اونجایی که این رنگ یادآور آسمان و اقیانوسه در آدمها باعث احساس راحتی می شه. آبی معنای اعتماد، امنیت و اعتماد به نفس می دهد که برای برندهایی که می خواهند همچین احساساتی رو القا کنند ترکیب فوق العاده ای است. رنگ کردن جایی مثل ساختمان یا اتاق کار به رنگ آبی می تونه باعث احساس خرسندی بسیاری از مردم بشه.
آبی نشون دهنده وفاداری و اقتدار است. حامل پیام اعتماد، ارتباط و امانت داری است. آبی رنگی سازنده و غیر مهاجمه. رنگی تطبیق پذیره است و می تونه به عنوان هویت اولیه و رنگ پایه سازمانی هایی که بخش های متفاوت دارند استفاده بشه.

حتما بخوانید :
روز ملی شدن صنعت نفت: تاریخچه، پیشنهاد هدایای تبلیغاتی این روز


در بیزینس آبی برای مشخص کردن ارتباط (مثل رسانه های اجتماعی،کمپانی های تکنولوژی و الکترونیکی)، قابل اعتماد بودن (بانکداری، بیمه، هواپیمایی و ماشین سازی) و تندرستی (داروسازی) استفاده می شه.
از جمله برندهای مطرح آبی رنگ:
DropBox,   Samsung,   SpaceX,   Forbes,   Intel,   OralB,   Skype

انتخاب رنگ قرمز برای خرید هدایای تبلیغاتی سازمان

قرمز برانگیزاننده اشتیاقه. این رنگ ضربان قلب رو افزایش می دهد و ضربان قلب را تند می کند و به طور کلی با انرژی، هیجان و اشتیاق همراه است. این رنگ در عین حال که جلب توجه می کند می تواند برانگیزاننده و هیجان آور باشد.
قرمز قدرت تحلیل رو کاهش می دهد. ماشین های مسابقه ای قرمز رنگ هزینه بیمه بیشتری دارند! وقتی مردم رنگ قرمز رو می بینند واکنششون سریع تر و قوی تر می شود. اگرچه این نوع تقویت انرژی کوتاه مدت است اما در موارد رقابتی می تواند تاثیر گذار باشه. رنگ مناسب برای خرید هدیه تبلیغاتی مورد نظر شما میتواند با شرایط گفته شده قرمز باشد.

سَلی اگوستین با استناد به تحقیقات اندرو الیوت استاد روانشناسی در دانشگاه روچستر می گوید: ورزشکارانی که در مقابل یک حریف قرمز پوش قرار می گیرند بیشتر می بازند و دانشجویانی که پیش از امتحان در معرض رنگ قرمز قرار داشند بیشتر نتیجه بد گرفتند.
همچنین تحقیقات نشان می دهد وقتی می خواهید توجه یک آشنا رو جلب کنید قرمز می تواند کمک کننده باشه، اما وقتی بخواهید رو موضوعی متمرکز بمانید کمکی نمی کند. اگوستین می گوید یک دلیل احتمالی که چرا قرمز تمرکز کردن رو سخت می کنه ممکنه مسایل خاص فرهنگی باشه.


خیلی از ما در کودکی خط های قرمز رنگی که معلم هایمان برای جواب های غلط روی کاغذ می کشیدند به یاد داریم.
قرمز مفاهیم متنی متفاوتی دارد و اگر به دقت در برندینگ انتخاب بشود می تواند خیلی بسیار تاثیرگذار باشه. قرمز می تواند احساسات متناقضی را به تصویر بکشد: از خطر و خشم تا عشق و اشتیاق. قرمز همچنین بیانگر اعتماد به نفس و قدرت است و کمک می کند تا از گروه متمایز بشوید. در ضمن وقتی از این رنگ استفاده می کنید حواستان به مخاطبتان باشد: در ترکیه و بیشتر کشورهای آفریقایی این رنگ نماد مرگ و عزاداری است.
رنگ قرمز اشتها رو تحریک می کند. به همین دلیل است که در فست فود هایی مثل مک دونالد و کی اف سی خیلی زیاد از این رنگ استفاده می کنند.
در بیزینس قرمز می تواند تحریک کننده باشد: بلند، بازیگوش، جوان و مدرن. همچنین به لحاظ بصری رنگ پر انرژی و چشم گیری است. در مارکتینگ قرمز رنگی است که اغلب در حراج ها و یا کمپین های لحظه آخری استفاده می شود تا احساس اورژانسی بودن را تحریک کند و کاری کنه که مردم سریع تر عمل کنند.
از جمله برندهای مطرح قرمز رنگ:
CocaCola, CNN, Youtube, Time, Canon, Lego, Kitkat, Redbull, Nescafe, H&M, Rayban

رنگ بنفش، رنگ مناسب برای خرید هدیه تبلیغاتی

بنفش رنگی سطح بالا در عین حال اسرار آمیزه. از اونجایی که این رنگ شیک و سلطنتی حساب می شه با محصولات با کیفیت عرضه می شه. ویژگی اسرار آمیز بودن بنفش با حالت روحانی پیوند خورده و می تونه احساسی جادویی رو به برند شما القا کنه.
بنفش به عنوان رنگ سلطنتی شناخته می شه. در زمان های قدیم که رنگ پارچه ها فقط از مواد طبیعی گرفته می شده، رنگ طبیعی بنفش از حلزون دریایی گرفته می شده که به دست آوردنش کار بسیار پیچیده ای بوده. پس تنها افراد سلطنتی می توانستند تهیه اش کنند. به طور گسترده گفته می شه بنفش تاکید داره بر ثروت و لوکس بودن. البته استثناهایی هم هست. برای مثال در ایتالیا یا برزیل بنفش رنگ عزاداری و مرگ هست.
در بیزینس بنفش معمولا به عنوان رنگی برای محصولات زنان و بچه ها استفاده می شه. و همچنین برای به تصویر کشیدن فضایی آکادمیک و خردمندانه به کار می ره. خاصیت آرامش بخشی بصری این رنگ در انتقال پیشرفت های تکنولوژی های مرزشکن و موضوعات مرتبط با مراقبت های بهداشتی و سرمایه کمک کننده هست.
از جمله برندهای مطرح بنفش رنگ:
Fedex, YAHOO, Milka, BENQ, Viber, Hallmark

انتخاب رنگ سبز برای خرید هدایای تبلیغاتی سازمان

سبز مترادف آرامش، امنیت و تازگیه. رنگ سبز نیز رنگ مناسب برای خرید هدیه تبلیغاتی است. ترکیب سایه های متفاوت این رنگ می تونه هویت منحصر به فردی برای برندتون بسازه. سبز تداعی کننده ی سلامتی همراه با احساس صلح و دوستی و آرامشه. سبز سمبل زایش و باروریه.
سبز خلاقیت رو شکوفا می کنه.تحقیقات نشون دهنده ارتباط رنگ سبز با افکار و نگرش خلاقانه است. مردم عموما سبز رو دوست دارند. اگوستین می نویسد: “به نظر میاد ارتباط مثبتی بین طبیعت و رشد دوباره وجود داره. بنابراین اگر می خواهید کارمندانتون خلاق باشند از نقاشی هایی با رنگ غالب سبز استفاده کنید.”
سبز با طبیعت، تازگی و آب و هوا در ارتباطه. همینطور هر چیزی که درباره سلامتی و حال جسمانی خوب باشه. اگرچه رنگیه که خیلی خوب به چشم میاد ولی در عین حال خیلی زننده نیست بنابراین می تونه انتقال دهنده مفهوم ثبات و مدرنیته هم باشه. در آمریکا سبز نشون دهنده ثروت هم هست چون رنگ پوله.
در بیزینس ویژگی سلامت گونه رنگ سبز برای سازمان هایی مثل بیمارستان ها، داروخانه ها وکمپانی های مرتبط با داروسازی و یا هرکمپینی که مرتبط با مسایل سلامت و حوزه زندگی سالم است می تونه مناسب باشه.
در دیجیتال مارکتینگ گفته می شه سبز معنای بهتر شدن،رفتن و یافتن می ده. به همین خاطره که کلید های دانلود و خرید در سایت ها معمولا سبز هستند. برای اینکه مخاطب رو تحریک کنند که اون عمل را انجام بده.
از جمله برندهای مطرح سبز رنگ:
Starbucks, Sprite, JohnDeere, Spotify, Android, Landrover

انتخاب رنگ زرد برای خرید هدایای تبلیغاتی سازمان

زرد رنگ خیلی مناسبی است برای برندهایی که می خوان احساس مثبت و سرخوشی و هوشمندی رو در هویتشون بروز بدهند. این رنگ که نمایشگر نور خورشیده می تونه امید و مثبت نگری رو القا کنه. زرد همچنین در کنار رنگ های دیگه خودش رو نشون می ده که این باعث می شه یک برند زرد رنگ خلاق و تاثیر گذار به نظر بیاد.
زرد به عنوان بهترین رنگی که از فاصله دور قابل دیدنه شناخته می شه و همچنین به عنوان رنگ اخطار به کار می ره.
و البته این رنگ در امریکای لاتین نماینده مرگ و عزاداریه و در آلمان نشون دهنده حسادت و غبطه خوردنه.
اما از طرفی گفته شده که رنگ زرد معمولا مورد توجه نیست. بنابراین از رنگ کردن فضاهای عمومی به رنگ زرد پرهیز کنید. چون مردم معمولا طرفدار این رنگ نیستند. با این حال کسانی که این رنگ رو دوست دارند علاقه قلبی شدیدی نسبت بهش دارند. در مجموع زرد خیلی بین مردم محبوب نیست. بنابراین اگر می خواهید غالب مردم رو تحت تاثیر قرار بدین رنگ دیگه ای رو انتخاب کنید.
در بیزینس زرد معمولا توانای مالی، دارایی، جوانی و انرژی را ساطع می کنه و می تونه احساس گرما ایجاد کنه در مخاطب. علاوه بر تایید القای احساس مثبت، زرد هم مثل قرمز باعث تحریک اشتها می شه. این رنگ برای بیزینس هایی که مخاطب جوانی دارند یا هر چیزی که به غذا مربوط باشه رنگ مناسبیه.
از جمله برندهای مطرح زرد رنگ:
Snapchat, IKEA, Shell, National geographic, CAT, DHL

حتما بخوانید :
10 پیشنهاد ویژه برای هدیه ست مدیریتی الکترونیکی

انتخاب رنگ نارنجی برای خرید هدایای تبلیغاتی سازمان

رنگ مناسب برای خرید هدیه تبلیغاتی شما میتوان  به رنگ نارنچی باشد. نارنجی رنگ مناسبیه برای کساییه که می خوان مثبت نگری و روشنایی زرد و اشتیاق و انرژی قرمز رو با هم داشته باشند. نارنجی رنگی خلاق و شاد است که احساس صمیمت و ماجراجویی رو برانگیخته می کنه. نارنجی توازنی است بین وحشی گری قرمز و شادی زرد. به صورت متدوال نارنجی وضع جسمانی خوب، اعتماد به نفس، شادی و انرژی مثبت رو معنی می کنه. ولی دیده شده که به عنوان علامت اخطار برای موقعیت های خطرناک هم استفاده شده.
مردم نارنجی رو نشون دهنده ارزش های خوب می دانند. برای مثال لوگوی The Home Depot کمک می کنه مصرف کننده ها اون رو به عنوان یک تولید کنند ارزون ولی با کیفیت بشناسند.
در بیزینس نارنجی خلاقیت، اوریجینال بودن و جستجوگر بودن رو نمایش می ده. با یکم نارنجی اعتماد به نفستون رو نمایش می دید. نارنجی می تونه رنگ مناسبی باشه برای کمپانی هایی که بچه ها و افراد جوان رو هدف قرار می دهند. ولی اگر تصمیم دارید یک برند لوکس و سنتی رو معرفی کنید خیلی تاثیر مورد نظرتان را نمی گذارد.
از جمله برندهای مطرح نارنجی رنگ:
Fanta, Nickeldeon, Mastercard, Soundcloud, Amazon

انتخاب رنگ صورتی برای خرید هدایای تبلیغاتی سازمان

انتخاب رنگ صورتی برای خرید هدایای تبلیغاتی سازمان

صورتی رنگ آرامشه.  صورتی در تعریف جهانی می تونه از نظر ذهنی تحریک کننده و رنگی آرام بخش و مهمان نواز باشه. صورتی رنگ مناسب برای خرید هدیه تبلیغاتی است که با توجه به روحیه و اخلاقیات طرف مقابل قابل استفاده است. همچنین مترادف لطافت و شادیه. به عنوان سایه ای از رنگ قرمز مفهوم عشق و اهمیت دادن رو از این رنگ گرفته. در بیشتر جوامع این رنگ با زنانگی مربوطه ولی در جایی مثل بلژیک برای پسر بچه ها استفاده می شه. به بیان دیگر صورتی رنگ بسیار سازگاریه.
بعضی از تیم های ورزشی اتاقک های تعویض لباس تیم حریف رو صورتی می کنند تا باعث تخلیله انرژی تیم حریف بشوند! صورتی می تونه برای وکلایی که نیاز به مدیتیشن دارند یا اتاقی که بحث های داغ توش اتفاق می افتد رنگ مناسبی باشه.
در بیزینس صورتی نشان دهنده مدرنیته، صمیمیت، جوانی و لوکس بودنه. در دنیای مارکتینگ صورتی برای محصولات زیبایی و آرایشی استفاده می شه و بهترین انتخاب برای روز ولنتاینه.
از جمله برندهای مطرح صورتی رنگ:
Haier, victoria’s secret, Barbie, .T…mobile

انتخاب رنگ قهوه ای برای خرید هدایای تبلیغاتی سازمان

قهوه ای نماینده سادگی زمینی است و معمولا بازتاب دهنده پایداری و مقاومته. این رنگ توسط برندهایی ترجیح داده می شه که می خوان بدون اینکه خیلی تو چشم باشن کلاسیک و قابل اعتماد به نظر بیان. قهوه ای مثل سبز تاکید برای زمینی بودن، سلامت، و همچنین دوام داره. ولی خیلی کمتر استفاده می شه. قهوه ای با زمین پیوند داره پس می تونه به آدمها احساس آلودگی رو القا کنه بنابراین باید در استفاده از این رنگ دقت کرد. مخصوصا اگر به عنوان رنگ اصلی برند قراره استفاده بشه.
در بیزینس اگر می خواهید زمینی و شیک به نظر بیاید رنگ مناسبیه. برای سازمان های مربوط به محیط زیست، کالاهای قهوه ای مثل چوب، چرم و شکلات و به خصوص بخش های لوکس رنگ قابل اعتمادی است.
از جمله برندهای مطرح قهوه ای رنگ:
M&M, Hershey’s, Cotton, Ups, Nespresso, The chocolate factory

انتخاب رنگ سیاه یا همان مشکی برای خرید هدایای تبلیغاتی سازمان

سیاه یکی از محبوب ترین انتخاب هاست. این رنگ سطح بالا می تونه هویت برند رو درخشان کنه. رنگی قدرتمند و کلاسیک که برای برندهای لوکس کاملا مناسب است. سیاه رنگی است که هم می تواند با سایر رنگ ها ترکیب بشه تا ظاهر قوی تری بسازه و هم بدون اینکه تاثیر کلاسیک خودشو از دست بده به تنهایی استفاده بشه.
سیاه دلالت بر معنا های متفاوت دارد. از مفاهیم منفی مثل مرگ، عزاداری، گناه و تاریکی گرفته تا معانی مثبت مثل شیک بودن، قدرت، ثروت، بالغ و سطح بالا بودن. سیاه نماینده فرهیختگیه. بعضی از بزرگترین برندهای لوکس دنیا از رنگ سیاه برای لوگوشون استفاده می کنند.
در بیزینس سیاه با معانی لوکس بودن، قدرت و انحصارطلبی همراهه. رنگ مناسبی برای خانه های مد هست. سیاه در عین حال که لوکس بودن و اعتماد به نفس رو فریاد می زنه می تونه محافظه کار و مرعوب شده به نظر بیاد. ولی به صورت عموم رنگ سازگاریه و اغلب با رنگ های دیگه ترکیب می شه و جلوه بیشتری به کار می دهد.
از جمله برندهای مطرح سیاه رنگ:
Channel, Gorgio Armani, HBO, MTV, Dior, Prada

انتخاب رنگ سفید برای خرید هدایای تبلیغاتی سازمان

سفید نماینده سادگی و پاکی و تمیز بودن است. این سه ویژگی این رنگ را در بین شرکت هایی که با سلامت در ارتباط هستند، شرکت های نظافت و همین طور شرکت های مربوط به کودکان بسیار محبوب می کند. سفید می تواند با تاکید بر پاکی و سادگی حس اعتماد رو القا کند.
سفید معمولا به عنوان رنگ پاکی، صلح و شیک بودن شناخته می شه. اگرچه در جاهایی از دنیا مثل هند، چین و ژاپن این رنگ معنای مرگ، عزاداری و بد شانسی داره.
سفید به خاطر اثری که به عنوان فضای خالی بین ستون ها، خطوط و فیگورها می گذاره و ایجاد یک تنفس بصری برای چشم، در طراحی رنگ خیلی با ارزشی محسوب می شود.
سفید تاثیر مدرنی داره. برای مثال اپل از سفید استفاده می کنه که ظاهرشو تمیز و درخشنده نشون بده. اگرچه استفاده زیاد از ظاهر تک رنگ می تونه باعث بشه مردم توجهشان را از دست بدهند. شخصی که در یک فروشگاه تک رنگ خرید می کنه ممکنه حواسش از کاری که داره می کنه و خریدی که انجام می ده پرت بشه و شروع به پرسه زدن در افکارش کند. به خاطر نبود رنگ های تحریک کننده، سفید می تونه دلزدگی و حواس پرتی به همراه بیاورد.
در بیزینس سفید رنگی با کلاس، فرهیخته و تمیز است. سفید معمولا باید با یک یا چند رنگ دیگه ترکیب بشه تا خودش رو خوب نشان بدهد. این رنگ اغلب به عنوان یک رنگ خنثی و زمینه ای در لوگوهای مربوط به تکنولوژی، اتومبیل سازی و مراقبت های بهداشتی استفاده می شود.
از جمله برندهای مطرح سفید رنگ:
Apple, Puma, Swarovski, Nissan, Lexus, Skechers

شما می تونید انتخاب کنید که رنگی متناسب و متداول با گروه کاری خودتون انتخاب کنید و یا ساختار شکن باشید و رنگی رو انتخاب کنید که کاملا با محدوده بیزینسی شما در تضاد باشه و باعث بشه از سایر رقباتون متمایز به نظر بیاید این کاملا بسته به نظر و انتخاب شماست . من در این مقاله تلاش کردم تا بهتون کمک کنم تا درک مختصری از مفهوم رنگ در بیزینس داشته باشید و امیدوارم تونسته باشم به انتخاب شما کمک کنم. موفق و خوش رنگ باشید.

 

در این مقاله شهرگیفت از منابع های زیر نوشته خود را استخراج کرده است.
منابع:
Amplexor.com
Market.com
Vistaprint.com
Visualcapitalist.com
Forbes.com

نظر شما درباره این محصول چیست؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

تا الان رای نیامده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

درباره تیم تحریریه شهرگیفت

سلام، ما تیم تحریره شهرگیفت هستیم و با شما درباره آموزش هدایای تبلیغاتی صحبت کنیم. تجربه‌ زیادی در زمینه بازاریابی و تبلیغات داریم و با استفاده از هدایای تبلیغاتی موفق شده‌ایم برندهای مختلف رو بهتر و معروفتر کنیم. در این بلاگ قصد داریم با به اشتراک گذاشتن راهکارهایی که توی این زمینه به دست آوردیم، به شما کمک کنیم تا برند خودتون رو با استفاده از هدایای تبلیغاتی بهتر و موثرتر معرفی کنید. امیدوارم مطالبی که در این بلاگ به اشتراک می‌ذاریم، براتون مفید باشه و بتونید با استفاده از این اطلاعات، بهترین تبلیغات رو برای برند خودتون انجام بدید.

یک نظر در “رنگ مناسب برای هدیه تبلیغاتی سازمان چه رنگی است؟ (8نکته مهم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *